Sunday, April 6, 2008

၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ျပည္သူလူထုထံသို႕အမွတ္တရစကားမ်ား


ကိုမင္းကိုႏိုင္
က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို စႀကတဲ့အခါမွာခြပ္ေဒါင္းအလံကိုလႊင့္ထူၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႕ခ်ီတက္ႀကတဲ့ အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ဦးေလးအရြယ္ေလာက္ရွိမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြက က်ေနာ္တို႔ခ်ီတက္လာတဲ့လမ္းမွာ က်ေနာ္တို႔ကို ေၿပးဖက္ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီခြပ္ေဒါင္းအလံကို ငါတို႔လည္းကိုင္ပါရေစကြာ ဆိုၿပီးေတာ့တုန္တုန္ရီရီနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို ေတာင္းပန္ၿပီးေတာ့ဆြဲကိုင္တယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒီလူႀကီးဘာေၿပာလဲဆိုေတာ့ငါတို႔ကြာ ဘတ္စ္ကားေပၚကေနၿပီးေတာ့ သူတို႔ေၿပးဆင္းလာတာဗ်၊ ငါတို႔ကြာ ဘတ္စ္ကားေပၚက ေတြ႕လိုက္ကတည္းကငါတို႔ ဒီ ခြပ္ေဒါင္းအလံကို ၿမင္လိုက္ရတဲ့အခါမွာ ငါတို႔စိတ္ေတြ ဘယ္လိုမွ ၿပန္ၿပီးေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔မရေတာ့ဘူးတဲ့။ ငါတို႔ စိတ္ေတြ၊ ေသြးေတြ ၿပန္ၿပီးေႏြးေထြးလာတယ္၊ ငါတို႔ရင္ထဲမွာ ငုပ္ေနတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ေတြ ၿပန္ၿပီးေတာ့ႏိုးလာတယ္လို႔ သူ၀န္ခံတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို ၿပန္ၿပီးေတာ့ မိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ (၁၉၇၄) ဦးသန္႔ အေရးေတာ္ပံု ေက်ာင္းသားေတြပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး(၁၉၆၂) ခုႏွစ္ (၇) ဇူလိုင္က ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ၿပန္ပါလာတယ္။


ကိုမင္းကိုႏိုင္ ­

ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္၊ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္ဆိုတာက အမိေၿမလြတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္ အမွန္တရားဘက္က ရဲရဲရင့္ရင့္ တိုက္ပြဲ၀င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ထားပါတယ္

ကိုမင္းေဇယ်ာ ­
(၆၂) ခုႏွစ္ မတိုင္မီတုန္းက အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္သည္လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးကိုထိန္းသိမ္းကာကြယ္ဖို႔၊ လြတ္လပ္ေရးကိုဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အဲ (၆၂)ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားေရးတာ၀န္သည္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ၿပဳတ္က်ေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရးတည္ေဆာက္ဖို႔၊ အဲလိုမ်ဳိးေတြေပါ့ေနာ္ အေႀကာင္းအရာေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ ဦးတည္ခ်က္ေတြ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေၿပာင္းသြားတယ္လို႔က်ေနာ္ၿမင္တယ္ခင္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ဆိုရင္ဗ်ာ (မဆလ) ေခတ္မွာေမြးခဲ့တယ္၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ အရာကိုမခံစားခဲ့ရဘူး။ ထို႔အတူ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္မႀကံဳခဲ့ရဘူး။ က်ေနာ္တိို႔စာေပမွာလည္း ဒီစာေပစီစစ္ေရးေတြရဲ႕ အမ်ဳိးမ်ဳိးတည္းၿဖတ္မႈေတြေႀကာင့္ ၿမန္မာ့သမိုင္းၿဖစ္ရပ္မွန္ကိုကင္းကြာခဲ့ႀကတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ႏိုင္ငံေရးအသိေၿပာရမယ့္ တခါ အမ်ိဳးသားေရးအသိလို႔ေၿပာရမယ့္ဟာက အားနည္းခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳခဲ့ရတာ ဘာေတြလည္းဆိုေတာ့ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ အေနဆင္းရဲ၊ အစားဆင္းရဲ၊ ပညာသင္တာဆင္းရဲရတဲ့ပညာကို အသံုးခ်ၿပန္ေတာ့ဆင္းရဲ တနည္းအားၿဖင့္ ဆင္းရဲမႈမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရတယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒိေတာ့စီးပြားေရးလြတ္လပ္မႈ၊ ပညာေရးလြတ္လပ္မႈ၊ လူမႈေရးလြတ္လပ္မႈ၊ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္မႈ ဒါမ်ဳိးေတြလိုခ်င္လာတယ္။ အဲဒိလို အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ဒီဆႏၵေတြကို (မဆလ) ကပိတ္ပင္တားဆီးတယ္။ဒါကို က်ေနာ္တို႔က ဒီစနစ္ေႀကာင့္ က်ေနာ္တို႔ေတြ ဒီလိုလြတ္လပ္မႈမ်ဳိးေတြ ဆံုးရံႈးတာၿမင္တယ္။ ၿမင္လို႔(က်ေနာ္တို႔ (၈၈၈၈) လံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ) ဒီစနစ္ကိုႀကီးကို ၿဖိဳခြင္းရမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေႀကြးေႀကာ္ခဲ့တယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ရုန္းကန္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီအတြက္လည္း အသက္ေသြးေခၽြးေပါင္းမ်ားစြာကိုေပးဆပ္ခဲ့တယ္။ အခု အခ်ိန္ထိလည္း က်ေနာ္တို႔ဟာ တစ္ပါတီ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကေနၿပီးေတာ့စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ေရာက္သြားတယ္။ အၿဖစ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ လြတ္လပ္မႈဒိမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြက မရေသးဘူး။ အဲေတာ့ မရ ရေအာင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆက္ၿပီးေတာ့ တိုက္ပြဲ၀င္သြားရမွာပဲ။


ကိုမင္းေဇယ်ာ ­
ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာသမိုင္းမွာ အင္မတန္ႀကီးမားခဲ့တဲ့ အထိမ္းအမွတ္တခုပါ။အဲ့ဒီမွာ ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓါတ္နဲ႔ ကေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ေပါ့ေနာ္။ ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ တက္ႀကြတဲ့သေဘာ၊ သတၱိရွိတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္တယ္ဗ်ာ။ကေဒါင္းဆိုတာက ႏူးညံ့တဲ့သေဘာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့သေဘာကိုေဆာင္တယ္ဗ်ာ။အဲဒီေတာ့လြတ္လပ္မႈအတြက္၊အမွန္တရားအတြက္ေဖာ္ထုတ္တဲ့ေနရာ၊ ကာကြယ္တဲ့ေနရာမွာခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ရွိရမယ္ဗ်ာ။ အဲၿပည္သူေတြနဲ႔ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ကေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ရွိရမယ္ဗ်ာ။ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အေၿခခံအက်ဆံုးစိတ္ကေတာ့ဗ်ာ ရိုးသားၿဖဴစင္မႈပါ။
ခြပ္ေဒါင္းေတာင္ပံခတ္သံမ်ား အပိုင္း (၁) မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။
လက္ရွိ အင္းစိန္ေထာင္တြင္း ထိန္းသိမ္းျခင္းခံေနရၿပီး က်န္းမာေရးမေကာင္းျဖစ္ေနေသာ ၈၈မိ်ဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳအမွတ္တရအျဖစ္ ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ပါသည္။

0 comments: