Sunday, March 16, 2008

လူအမ်ားအထူးစိတ္၀င္တစားၾကည့္႐ႈအားေပးၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္



ဆြစ္ဇလန္လူမ်ိဳးဒါရိုက္တာ Irene Marty ရိုက္ကူးထားသည္ In the shadow of the Pagodas, The other Burmaရုပ္ရွင္ကို တုိက်ိဳၿမိဳ႕၊ Shibuyaအရပ္ရွိ UPLINK တြင္ ယေန႕ မတ္လ(၁၅)ရက္ေန႕မွစ၍ ရံုတင္ျပသခဲ့ရာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသာမက ဂ်ပန္လူမ်ဳိးမ်ားပါ စိတ္၀င္တစား ၾကည့္႐ႈအားေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္၊

ယင္းရုပ္ရွင္မွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္အရိပ္မ်ားျဖင့္ တည္ျငိမ္မ၍ရွိသေယာင္ထင္ရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ေနထိုင္သည့္ တိုင္းရင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ရွမ္း၊ ကရင္စသည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ နအဖစစ္တပ္မွ တိုက္ခုိက္မႈေၾကာင့္ နယ္စပ္သို႕ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနရသည့္ မိသားစုမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ ဘ၀အနာဂါတ္ေပ်ာက္ဆံုးေနရသည့္ အေျခအေနမ်ားကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ ရိုက္ကူထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ ရွင္သန္တိုက္ပဲြေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲေဘာ္မ်ား၏ ဘ၀ရပ္တည္မႈအေျခအေနမ်ားအေၾကာင္း၊ အသက္လုပ္ၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနရသည့္ ျမန္မာဒုကၡသည္အမ်ားအေၾကာင္းတို႔လည္း တင္ျပထားသည္။



ျပသခ်ိန္ (၇၄ )မိနစ္ၾကာျမင့္သည့္ အဆိုပါရုပ္ရွင္ကို စီးပြားေရးအရမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပကတိအေျခေနအမွန္မ်ားကို ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားပိုမိုနားလည္သိရွိေစရန္ လူမႈေရးစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ျပသျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ျပသသည့္အဖဲြ႔မွ အမည္မေဖာ္လိုသူ တာ၀န္ခံဂ်ပန္လူမ်ိဳးတစ္ဦးမွ ရွင္းျပသည္၊

‘‘က်မတို႕အေနနဲ႔ ျမည္မာျပည္အေၾကာင္း သိေတာ့သိတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႕ အေျခေနေတြက ဒီေလာက္အထိ ဆိုးေနတယ္လို႕ မထင္မိဘူး၊ ဒီရုပ္ရွင္ကို ၾကည့္မွဘဲ အေပၚယံမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေနသေယာင္။ တိုးတက္ေနသေယာင္ ရွိေနတယ္လို႔ ထင္ရေပမယ့္ မိမိလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း အၿငိဳးအေတးႀကီးစြာနဲ႕ ရက္စက္သတ္ျဖတ္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေၾကာင့္ ဒုကၡေတြခံစားေနရတ့့ဲ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ဘ၀အမွန္ကို အခုမွ နားလည္မိပါတယ္…‘‘ဟု စာအုပ္ထုပ္ေ၀ေရးလုပ္ကိုင္သူ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက သူမရဲ႕အျမင္ကို ေျပာျပသြားခဲ့သည္၊

ယခုျပသသည့္ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ကားကို ဒါရိုက္တာ Irene Marty မွ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွစ၍ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္အထိ (၆)ႏွစ္ၾကာ အခ်ိန္ယူရိုက္ကူးခဲ့ရသည္၊ ျပည္တြင္းရိုက္ကြက္မ်ားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းသို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္၀င္ေရာက္ရိုက္ကူးခဲ့ရၿပီး နယ္စပ္ရုိက္ကြက္မ်ားအတြက္ ထိုင္းနယ္စပ္မွ ၀င္ေရာက္၍ ခက္ခက္ခဲခဲ ရိုက္ကူးခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရသည္။

ေပးပို႔သူ-သန္႔မ်ဳိးေထြးMTK

0 comments: