ေဇာ္မင္း- လူေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ
နာမည္ႀကီး ဂ်ပန္ရုပ္ရွင္ ဒါရိုက္တာတဦးျဖစ္တဲ့ဒါရိုက္တာကူရိုဆားဝါး (ကြယ္လြန္) ရဲ့ ကားေဟာင္းတကားကို တေန႔ က ျပန္ၾကည့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္က အျဖဴအမဲကားပါ။ ရုပ္ရွင္အမည္ကေတာ့ Seven Samurais ဆာမူရိုင္း ခြန္ႏွစ္ေယာက္ ဆိုတဲ့ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးဆယ္နီးပါးတံုးက အလြန္နာမည္ႀကီး ခဲ့တဲ့ ကားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ နာမည္ ႀကီးလြန္းတဲ့အတြက္ ေဟာလီးဝုဒ္ကေန Magnificent Seven ဆိုတဲ့ အမည္ကိုသံုးၿပီး ဂတံုး မင္းသား လို႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ ယူဘရိုင္းနားမင္းသားနဲ႔ ေကာင္းဘြိဳင္ကား အသြင္ျပန္လည္ ရိုက္ကူး တင္ဆက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဆာမူရုိင္းခြန္ႏွစ္ေယာက္ ရုပ္ရွင္ဇတ္လမ္းကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာေက်ာ္က အလြန္ေခါင္တဲ့ ဂ်ပန္ ေက်းရြာေလး တခုဆီမွာ အေျခခံထားပါတယ္။အဆိုပါရြာကေလးက ဂ်ပန္ရြာသားေတြဟာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ စပါးေပၚခ်ိန္ ေရာက္တုိင္း ဓါးျပ ဂိုဏ္း တခုက အၿမဲလာေရာက္ ဆက္ေၾကးေကာက္ အႏုိင္က်င့္တာကိုခံေနရသလို ရြာကအရြယ္ေကာင္း မိန္းကေလး ေတြကိုလည္း သိမ္းပုိက္ေခၚေဆာင္ သြားေလ့ရိွပါတယ္။
အဲသည့္ ဓါးျပဂုိဏ္းရဲ့ရန္ကို ကာကြယ္ဖို႔ ရြာသားအားလံုးမွာ ဆႏၵရိွၾကေပမဲ့ ဘယ္ကေနစၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ဆို တာကိုေတာ့ ေတာသားမ်ားပီပီ သူတို႔နားမလည္ၾကပါ။ ရိုးေအး ေၾကာက္တတ္တာကိုက ရြာသားေတြရဲ့ သဘာဝ။ တဖက္မွာ တုိက္ေရးခုိက္ ေရးကိုလည္း နားမလည္၊ စစ္တိုက္ ဖူးသူမ်ားလည္း မဟုတ္ေတာ့ ဓါးျပဂိုဏ္းကို ျပန္ခံခ်ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ ေဝလာေဝးပါပဲ။ လက္နက္ရိွသူကို လက္နက္မဲ့သူက ေၾကာက္ေန ရသည္မဟုတ္ေလာ။
သို႔ေသာ္လည္း တေန႔ေတာ့ ဓါးျပဂိုဏ္းကို ျပန္ခုခံ တုိက္ခုိက္ဖို႔အတြက္ ရြာသားေတြ အစည္းအေဝး ထုိင္ၾကပါတယ္။ ရြာသား တခ်ဳိ႔ကေတာ့ ကိုယ္လည္း ျပန္တုိက္ႏုိင္တာ မဟုတ္ေတာ့ အခ်ိန္တန္လို႔ ဆက္ေၾကးလာေကာက္ရင္ ေပး လိုက္တာ နား ေအးတယ္ ဆိုၿပီး ေဆြးေႏြးပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ရြာသားေတြကေတာ့ ဓါးျပဂိုဏ္းရဲ့ လူဦးေရဟာ ဘာပဲေျပာ ေျပာ ရြာသားေတြထက္ နည္းတဲ့အတြက္ ျပန္တုိက္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ရြာသားတခ်ဳိ႔က ေတာ့ ကိုယ္ကလူဦးေရ မ်ားေပမဲ့ တုိက္ခိုက္ေရးကို နားမလည္ေတာ့ မကြ်မ္းက်င္ေတာ့ ကိုယ္ပဲရက္ရက္စက္စက္ နိမ္ ႏွင္းခံရႏုိင္တယ္လို႔ သံုးသပ္ၾကပါ တယ္။ သူ၏မိန္းမ သိမ္းပုိက္ခံလုိက္ရသည့္ ရြာသား တဦးကေတာ့ သည္လိုေဆြး ေႏြးပါတယ္။ ရြာသားဦးေရက မ်ားတဲ့အတြက္ ဓား ခုတ္လွံထိုး ေလ့က်င့္ၿပီး ဓါးျပဂိုဏ္းကို ျပန္ခုခံသင့္တယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါ တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ကို ဘယ္သူက ဓားခုတ္ လွံထိုးသင္ေပးမွာလဲဟု ျပန္ေဆြးေႏြးသူမ်ားရိွသလို၊ တခ်ဳိ႔ ရြာ သားေတြက ဒီသေဘာက ဟုတ္သလို လိုရိွေပမဲ့ ဓါးျပဂိုဏ္းမွာ ယမ္းေထာင္း ေသနတ္အခ်ဳိ႔ ရိွေနတာကိုေတာ့ ျပန္ခု ခံဖို႔ မလြယ္ႏုိင္ေၾကာင္း ျပန္ေထာက္ျပၾကပါ တယ္။ သည္လိုနဲ႔ ေဆြးေႏြး ပြဲႀကီးဟာ အီလည္လည္နဲ႔ တန္႔ခံေနပါတယ္။
အဲသည့္အခ်ိန္မွာ ရြာမွာအသက္ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ အဖိုးႀကီးက ဆာမူရိုင္းေတြကို အခေၾကး ေငြေပးငွားၿပီး ျပန္တုိက္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေထာက္ျပလာပါတယ္။ ရြာသားအားလံုး တခဲနက္သ ေဘာတူၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ျခက္ျခင္းပဲ လက္မိႈင္ျခသြားၾကျပန္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တံုး ဆိုေတာ့ ဆာမူရိုင္းငွားရမ္းခ က အလြန္ေစ်းႀကီးတဲ့ အတြက္ သူတို႔ရြာေလးက ထြက္တဲ့စပါးတန္ဖိုးထက္ေတာင္ မ်ားေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ဆံုးမွာေတာ့ အဖိုးႀကီးက ေအာင္ျမင္ၿပီး နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ဆာမူရုိင္းမ်ားကို ငွားရမ္းျခင္းထက္ ဆင္းရဲတဲ့ ဆာမူရုိင္းမ်ား ကိုသာ ရွာေဖြဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပးလုိက္ပါတယ္။
ထိုေခတ္ထိုအခါတံုးက ဂ်ပန္ဆာမူရုိင္းမ်ားဟာ သူတို႔ဘဝတိုးတက္ ႀကီးပြါးေရးအတြက္ သင့္ေတာ္ရာအုပ္စုမ်ား ဖြဲ႔ၿပီး တုိက္ခုိက္ ၾကပါတယ္။ ဆာမူရုိင္းဆိုတာကလည္း ဓါးခုတ္တတ္ရံုနဲ႔ မၿပီးပါ။ မ်ဳိးရိုးကပါ ဆာမူရုိင္းမ်ဳိးရိုးျဖစ္မွ လူရိုေသ ရွင္ရိုေသ ရိွတာ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္တဲ့အုပ္စုဖက္က နယ္ေျမေတြ လယ္ယာေတြကိုသိမ္း၊ ရဲတုိက္အေသးစားေလး ေတြေဆာက္ၿပီး နယ္စား ပယ္စား အသြင္ေနၾကတဲ့ အတြက္ နာမည္ႀကီး ဆာမူရုိင္းေတြကို ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ငွားရမ္းဖို႔ဆို တာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဖူး။ ဆာမူရုိင္း ဆိုတာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံရဲ့ ဇတ္ျမင့္လူတန္းစား တမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ဖိႏိွပ္ခံ ေနရတဲ့ သူမ်ားအတြက္ အခေၾကးေငြ မယူပဲ အလကား လုိက္တုိက္ ေပးေနတဲ့ လူမ်ဳိးမဟုတ္တာကိုလည္း ဒါရိုက္တာ က ပံုေဖၚထားပါတယ္။ ဆာမူရုိင္းဆိုတာ သူတို႔ ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္သာ တုိက္ခုိက္တဲ့ လူစားမ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း မေမ့ဖို႔ ဒါရိုက္တာက လွစ္ဟျပထားျခင္းပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ဆာမူရုိင္းငွားမဲ့ ရြာသားတအုပ္ ၿမိဳ႔တက္သြားၾကပါတယ္။
သူတို႔ အေနနဲ႔ ဝါရင့္ဆာမူရုိင္းႀကီး တေယာက္ကို ပထမဆံုးေတြ႔ပါတယ္။ ဒီဆာမူရုိင္းႀကီး အေနနဲ႔ ဓါးျပဂိုဏ္းက ရြာသားေတြကို ႏိွပ္စက္ေနတဲ့အေပၚ သနားေပမဲ့ သူတဦးတည္းနဲ႔လည္း တုိက္လို႔မျဖစ္ေသးေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒီဆာမူရုိင္း ႀကီးလည္း အရြယ္ရိွတံုးက ေနရာအႏွံ႔ တုိက္ပြဲေတြဝင္ခဲ့ေပမဲ့ သူရည္မွန္းထားသလို ရဲတုိက္ ေတြ၊ လယ္ေျမေတြ၊ ေနာက္လုိက္ အေစခံေတြနဲ႔ သူ႔ဘဝဟာ ခ်မ္းသာမလာခဲ့ပါဖူး။ တုိက္ေရးခုိက္ေရးကေန အသက္ ေၾကာင့္ အနားမယူခင္ သူတပါး ေကာင္း က်ဳိးေလးေတာ့ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးဦးမွဆိုတဲ့ စိတ္ကူး ေၾကာင့္သာ ရြာသားမ်ား ငွားရမ္းတာကို လက္ခံ လုိက္ တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆာမူရုိင္း ဘဝကိုလည္း တစတစနဲ႔ စိတ္ ကုန္ခမ္းေနပံုလည္း ရိွပါတယ္။ ငွားရမ္းခကေတာ့ မ်ားမ်ား မဟုတ္ ပါဖူး။ ထမင္းတေန႔သံုးနပ္နဲ႔ ဆာေကအရက္အဝ တုိက္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲသည့္ဆာမူရုိင္းႀကီးေနာက္မွာ ဆာမူရုိင္းတို႔ အတတ္ပညာမ်ား ဆည္းပူးလိုတဲ့ အတြက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ ေနတဲ့ ဆာမူရုိင္းေပါက္စေလး တဦးလည္းရိွပါတယ္။ အဆိုပါ ဆာမူရုိင္းကေလးဟာ မ်ဳိးရိုးက ဆာမူရုိင္းျဖစ္ေပမဲ့ ဓား ခုတ္လွံထိုး တုိက္ခုိက္ေရး အတတ္ပညာအဖံုဖံုမွာ မကံုလံုေသးတဲ့ အတြက္ ဆာမူရုိင္းႀကီးေနာက္မွာ ဇြတ္အတင္း ေပ ကပ္လိုက္ေနၿပီး တပည့္ခံေနတဲ့ လူငယ္ဆာမူရုိင္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကို အရည္အေသြး မျပည့္ဝေသးတဲ့ လက္သင္ ဆာမူရုိင္းေလးအျဖစ္ ဝါရင့္ဆာမူရုိင္းႀကီးက သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ဆက္ေျပာရရင္ေတာ့ ဆာမူရုိင္းႀကီးကပဲ ဦးေဆာင္ၿပီး ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေနာက္ထပ္ဆာမူရုိင္း ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ပါ တယ္။
ဒုတိယေျမာက္ ဆာမူရုိင္းတေယာက္ ထပ္ရပါတယ္။ အဲသည့္ ဆာမူရုိင္းက ရြာသားေတြ ခံစားေနရတာကို သူ႔အေန နဲ႔ကိုယ္ခ်င္း စာေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးေတြက ဂ်ပန္တႏုိင္ငံလံုးမွာ ျဖစ္ေနေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ ဘာမွမတတ္ႏုိင္ ေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာပါတယ္။ ငွားရမ္းခကလည္း မက္ေလာက္စရာ မရိွတာတပုိင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဝါရင့္ ဆာမူရုိင္းႀကီးနဲ႔ သူက ဟိုတံုးက တုိက္ပြဲအခ်ဳိ႔မွာ လက္တြဲတုိက္ဖူးတဲ့ အတြက္ ဝါရင့္ႀကီးမ်က္ႏွာကုိေထာက္လို႔ သည္ တပြဲေတာ့ လုိက္တုိက္ေပးပါမယ္လို႔ ဂတိ ျပဳပါတယ္။
တတိယေျမာက္ ဆာမူရုိင္းကို ရပံုကေတာ့ သည္လိုပါ။ အဆိုပါ ဆာမူရိုင္းကေတာ့ သူရဲ့ ဆာမူရုိင္းအရည္အေသြး ျပည့္ သည္ ထက္ ျပည့္ဝေအာင္ က်င့္ႀကံေနတဲ့ သူတေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ သူရဲ့ ဓါးခုတ္ပညာ တဖက္ကမ္း ခတ္ေအာင္ အၿမဲ မျပတ္ေလ့က်င့္ ေနသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားေရွ႔မွာ သူ႔ကိုေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း စိမ္ေခၚလာ တဲ့ တျခားဆာမူရုိင္း တေယာက္ကို မ်က္ေစ့တမိွတ္အတြင္း အသက္ပါေပ်ာက္ေအာင္ ဓါးခုတ္ပညာထက္သူျဖစ္ပါ တယ္။ သူအေနနဲ႔ ဝါရင့္ ဆာမူရုိင္းႀကီး ဖိတ္ေခၚတာကို လက္ခံလုိက္တာကေတာ့ တျခားေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ သူရဲ့ ဓား ခုတ္ပညာကို ဓါးျပဂိုဏ္းႏိွမ္နင္းတဲ့ ေနရာမွာ ေလ့က်င့္ရာလည္းေရာက္ လက္ေတြ႔လည္း အသံုးျခဖို႔ အခြင့္အလမ္း ရမွာျဖစ္လို႔ ပါပဲ။
စတုတၴေျမာက္ ဆာမူရုိင္းတဦး ထပ္မံရရိွပါတယ္။ သူကေတာ့ အဆင္းရဲဆံုး ဆာမူရိုင္းလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆာမူ ရုိင္းဓါးကို ေဘးမွာျခၿပီး အိမ္တကာမွာ ထင္းလုိက္ခြဲရင္း ဝမ္းေက်ာင္းေနရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာဘဲေျပာေျပာ တေန႔ ထမင္းသံုးနပ္နဲ႔ ဆာေကအရက္အဝ ေသာက္ရမဲ့ ကိစၥက ထင္းခြဲတာထက္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပတယ္ ဂုဏ္ရိွတယ္လို႔ ယူဆလို႔ ဝါရင့္ႀကီးရဲ့ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို လက္ခံလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပဥၥမေျမာက္ ဆာမူရုိင္း ကေတာ့ တျခားဆာမူရုိင္းေတြထက္ ေငြေၾကးပိုရိွပံုေပၚပါတယ္။ ဝတ္တာ စားတာကလည္း အဖိုးတန္ အဝတ္အစားေတြကို ဝတ္ပါတယ္။ ငွားရမ္းခကို မမက္ေမာေသာ္လည္း ဆာမူရုိင္းတအုပ္ လူစုၿပီး ဓါးျပ ဂိုဏ္း ႏိွမ္နင္းမွာကို စိတ္ဝင္စားလို႔ ဖိတ္ေခၚခ်က္ကို လက္ခံလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲသည့္အခ်ိန္မွာ ဆာမူရိုင္း လက္သင္ကေလးက ေစ်းထဲမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ဆာမူရုိင္းတေယာက္ကို ေတြ႔ခဲ့ ေၾကာင္း၊ အရက္မူးေနေပမဲ့ ႏွစ္ေယာက္တေယာက္နဲ႔ ခံသတ္ထိုးႀကိတ္ေၾကာင္းကိုလည္း ဝါရင့္ႀကီးကို ေျပာျပပါတယ္။ ထိုသူကိုလည္း သူတို႔အစီအစဥ္မွာ လက္ခံသင့္ေၾကာင္း ေျပာျပလို႔ အဲသည့္ အရက္သမားရဲ့ ဆာမူရုိင္း အရည္အ ေသြးကို စမ္းသပ္ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ေပမီွတန္းမီွ မရိွတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒါ့အျပင္ စစ္ေဆးၾကည့္လုိက္ေတာ့ အရက္သမားဟာ ဆာမူရုိင္း မ်ဳိးရိုးက ဆင္းသက္လာတာ မဟုတ္ပဲ ဆာမူရုိင္းဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ ဆာမူရုိင္း အတုျဖစ္ တယ္ ဆိုတာေပၚသြားပါ တယ္။ ဆာမူရုိင္း ျဖစ္ျခင္လြန္းလို႔ ဆာမူရုိင္းဟန္ေဆာင္ေနရတဲ သာမန္အရပ္သား တဦးပါ။ အဲဒါနဲ႔ အရက္သမားကို ဝါရင့္ႀကီးနဲ႔ အဖြဲ႔က မေရြး ခ်ယ္လုိက္ပါ။
အခ်ိန္ကလည္း တျဖည္းျဖည္း ကုန္လာတာေၾကာင့္ ဓါးျပေတြ ႏိွပ္စက္ေနတဲ့ ရြာကို ရသမွ်ေသာ ဆာမူရုိင္းေတြနဲ႔ ခ်ီ တက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ဆာမူရုိင္း လက္သင္ကေလးကိုေတာ့ လက္တိုလက္ေတာင္း ခုိင္းဖို႔ဆိုၿပီး ဝါရင့္ႀကီးက ေနာက္ဆံုးမွာ အတူလုိက္ဖို႔ လက္ခံလုိက္ပါတယ္။ ေခြးဝင္စားဆာမူရုိင္းလို႔ ဆိုရမလားပဲ။
ရြာသားေတြနဲ႔ ဆာမူရုိင္း ေျခာက္ေယာက္ သြားရာလမ္းတေလွ်ာက္မွာ အေရြးခ်ယ္မခံရတဲ့ အရက္သမား ဆာမူရုိင္း အတုက တေကာက္ေကာက္နဲ႔လိုက္လာပါတယ္။ ဓါးျပေတြကို သူပါလုိက္တုိက္ပါရေစဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ေနာက္ဆံုး မွာေတာ့ အားလံုးက ကိုင္း ,,,, လုိက္ျခင္သပဆိုလည္း လုိက္ပေစေတာ့ဟု လက္ခံလုိက္ရပါတယ္။ ေျပာရမယ္ ဆိုပါက ဆာမူရုိင္းအစစ္က ငါး ေယာက္သာ ရိွပါတယ္။ လက္သင္ကေလးနဲ႔ အတုပါထည့္ ေပါင္းရင္ေတာ့ ဆာမူရုိင္း ခြန္ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ သြားပါၿပီ။
သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ဆာမူရုိင္း အားလံုးဟာ ႏိွပ္စက္ခံေနရတဲ့ ရြာသားမ်ားကို သနားမိတာက လြဲလို႔ တဦးျခင္းစီမွာ ကိုယ့္စိတ္ကူး၊ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုယ္စီနဲ႔ သည္ခရီးကို လုိက္လာၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒါရုိက္တာက မီးေမာင္းထိုး ျပထားပါတယ္။ လူ႔သေဘာလူ႔မေနာကို ေထာက္ျပတယ္လို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။
ရြာကိုေရာက္ေတာ့ ရြာသားေတြရဲ့ လူ႔စရုိက္ကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ရြာသားေတြက သူတို႔သမီးပ်ဳိေတြကို ဆာမူရုိင္းေတြ က အတည္မယူဘဲ ေၾကာရယံုႀကံသြားမွာစိုးလို႔ ေယာက္်ားေလးလို ဝတ္ထားခုိင္းတာမ်ဳိး၊ ၀ွက္ထား တာမ်ဳိးေတြ လုပ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သည္ၾကားထဲမွာ ဆာမူရုိင္းေတြ ေတြ႔သြားမွာစိုးလို႔ အစားေကာင္းေတြ၊ အရက္ေကာင္းေတြကိုလည္း ၀ွက္ ထား ၾကပါေသးတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ ဆာမူရုိင္းေတြက ဦးေဆာင္ၿပီး ရြာသားေတြ ကို ဓားခုတ္လွံထိုးေတြ ေလ့က်င့္ေပးပါ တယ္။ ရြာလံုၿခံဳေရးအတြက္ ဆူးေညာင့္ခလုတ္ေတြ ျပင္ဆင္ပါတယ္။
သည္ၾကားထဲမွာ ဆာမူရုိင္းမ်ား ခံစားခ်က္ မေကာင္းျဖစ္ရတာ တခုကို ပံုေဖၚထားပါေသးတယ္။ အဲတာကေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ရြာသားေတြဆီမွာ ဖြက္ထားတဲ့ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ဆာမူရုိင္းဓါးေတြ၊ အဖိုးတန္ တုိက္ပြဲဝင္ ခ်တ္ဝတ္တန္ ဆာေတြကိုေတြ႔ လုိက္ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည့္ပစၥည္းေတြကို ရြာသားေတြရပံုက သည္လိုပါ။ ရြာအနီးအနား တ ဝုိက္မွာ ဟိုတံုးက ဆာမူရုိင္းမ်ား တဖြဲ႔နဲ႔ တဖြဲ႔ တိုက္ပြဲျဖစ္လို႔ တုိက္ပြဲအၿပီး မေသမရွင္ဒဏ္ရာနဲ႔ က်န္ေနတဲ့ ဆာမူရုိင္း မ်ားကို ရြာသားမ်ားကသတ္ၿပီး ယူထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဓါးျပဂိုဏ္းကို တုိက္ပြဲ အလီလီ ဆင္ႏႊဲရင္း ေအာင္ပြဲရလုိက္ပါတယ္။ ဆာမူရုိင္း ခြန္ႏွစ္ေယာက္မွာ
ေလးေယာက္ က်ဆံုးၿပီး ရြာသားတခ်ဳိ႔လည္း တုိက္ပြဲမွာ ထိခုိက္ဒဏ္ရာ ရၾကပါတယ္။
တဦးခ်င္းစီ ကိုယ္ပုိင္ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရိွေနတဲ့ ဆာမူရုိင္းအဖြဲ႔ရယ္၊ အေၾကာက္ႀကီးတဲ့ ရြာသားေတြရယ္ဟာ တကယ္ ေတာ့ တဦးနဲ႔တဦး အစပ္အဟပ္မတည့္လွပါဖူး။ သို႔ေသာ္လည္း အေၾကာင္းတရားတခု ေပါင္းစံုလာတဲ့အခါမွာ ေက်ာျခင္းကပ္ၿပီး တုိက္ပြဲတခုအေပၚမွာ ေအာင္ပြဲဆင္လုိက္ႏုိင္ပါတယ္။
ဆာမူရုိင္းတို႔ဖက္မွာေတာ့ ဝါရင့္ႀကီးရယ္၊ သူရဲ့တုိက္ေဖၚတုိက္ဖက္ရယ္၊ လက္သင္ေလးရယ္ပဲ အသက္မေသပဲ က်န္ခဲ့ ပါတယ္။ ဝါရင့္ဆာမူရုိင္းႀကီးက သည္ေအာင္ပြဲဟာ ဆာမူရုိင္းတို႔ ေအာင္ပြဲမဟုတ္ပဲ ရြာသူရြာသားမ်ားရဲ့ ေအာင္ပြဲသာ ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဝင္တုိက္ရတာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသလို ေျပာႏုိင္ရတာလဲ ဆိုတာကို လက္သင္ကေလးက ေမးပါတယ္။ ဝါရင့္ဆာမူရုိင္းႀကီးက “ေအာင္ပြဲဆင္လိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ရြာသားေတြ မွာရိွေနလို႔” ဟု ေျဖဆိုလုိက္ျခင္းပင္။
ကေန႔က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္တြင္ ထိုရုပ္ရွင္ထဲမွ ဆာမူရုိင္းမ်ားထက္ အမ်ားႀကီး သာလြန္ေသာသူမ်ား ရိွေနပါတယ္။ ဖိႏိွပ္မႈမ်ား ကို တြန္းလွန္ရမည္ဆိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္တူသူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား လည္း အာဏာရွင္ စစ္ အစိုးရေအာက္မွာ မေနလိုၾက။ လိုေနသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား ဘာေၾကာင့္ မေပါင္းစံုႏုိင္ရသနည္း ဆိုတာကိုေတာ့ ဆန္း စစ္ဖို႔လိုေနေၾကာင္း ဆိုပါရေစ။
ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၁၅ရက္၊ စက္တင္ဘာလ၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္
http://fine-leaves.blogspot.com/2008/09/blog-post_16.html
0 comments:
Post a Comment