ဒီ ေခတ္မွာ ‘မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ_’ ဆိုတဲ့ စကား ေတာ္ေတာ္ခံတြင္းေတြ႕ေနၾကပါတယ္၊ ဘာကိစၥမ်ိဳးပဲ ေတြ႕လိုက္ ေတြ႕လုိက္ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္ဆိုၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲလိုက္ၾကတာပဲ၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာ အႀကိဳက္ခ်င္းမတူတဲ့ ကိစၥေျပာလည္း မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈလို႕ခပ္လြယ္လြယ္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလုိက္ၾကတာပဲ၊
တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာတရပ္ကို လက္ေတြ႕က်က် အေျဖမရွာခ်င္သူမ်ားရဲ႕ ‘ဆင္ေ၀ွႈရန္ေရွာင္’စကားျဖစ္တယ္၊ ကိစၥတိုင္းဟာ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္ ေပၚထြက္ရတာလို႕ခ်ည္း ဆိုလို႕မရပါဘူး၊ အသက္ႀကီးေပမယ့္ အေတြးအေခၚအရ ေခတ္ေရွ႕ေတာင္ေျပးေနေသးတဲ့ လူႀကီးေတြရွိသလို။အသက္ငယ္ေပမယ့္ ေက်ာက္ေခတ္က အယူအဆမ်ိဳးေတြကိုသက္၀င္ယံုၾကည္ေနဆဲ လူငယ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ကိုယ့္ေတြ႕ကိစၥတခုကို ေျပာျပပါမယ္၊ အသိမိတ္ေဆြဆရာ၀န္ႀကီးတဦးရွိခဲ့ပါတယ္၊ ကြယ္လြန္တာေတာင္ အေတာ္ၾကာသြားခဲ့ၿပီ၊ အသက္(၈၀)ေက်ာ္မွာ ဆံုးသြားတာပါ၊ ဆရာ၀န္ႀကီးက အသက္ႀကီးလို႕ေဆးကုတဲ့အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ဘဲအနားယူခဲ့ေပမယ့္ ေဆးပညာနဲ႕ သိပၸံဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြေတာ့မျပတ္ေအာင္ဖတ္ပါတယ္၊
လူငယ္လူရြယ္ေတြ။ တပည့္တပမ္းေတြလာၾကတုိင္းေနာက္ဆံုးေပၚ ေဆးကုထံုးေတြ။ သိပၸံပညာရွာေဖြေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို အၿမဲတမ္း မၽွေ၀ေပးတာပါ၊ သိပၸံပညာကလြဲရင္ ဘာကိုမွမယံုဘူးဆိုတဲ့ သိပၸံသမားစစ္စစ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ဆရာ၀န္ႀကီးမွာ သားသံုးေယာက္ရွိပါတယ္၊ အႀကီးႏွစ္ေယာက္က ဆရာ၀န္ေတြျဖစ္ၿပီး အငယ္ဆံုးသားကေတာ့ ဓာတုေဗဒနဲ႕ မဟာဘြဲ႕ရၿပီး တကၠသိုလ္ဆရာလုပ္ပါေသးတယ္၊ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ဆရာလုပ္ၿပီးေတာ့ ထြက္လုိက္ပါတယ္၊ ထြက္ၿပီးေတာ့ သူကနတ္ကေတာ္ လုပ္သြားပါတယ္၊ ေတာင့္ၿပံဳး။ ရတနာ့ဂူ။ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲ စတဲ့ နတ္ပြဲေတြလွည့္သြားၿပီး ေနပါေတာ့တယ္၊အခုေတာ့ သူ႕သတင္း မၾကားရတာေတာင္ အေတာ္ၾကာသြားပါၿပီ။၊ ရွိရွာေသးရဲ႕လားေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး၊
ဒီ ဒီသားအဖႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး အရာရာတုိင္း မွာမ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈကိုခ်ည္း ပံုခ်လုိ႕မရဘူးဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္၊အေဖလုပ္သူက အသက္(၈၀) အရြယ္ထိ သိပၸံပညာက လြဲၿပီးဘာမွမယံုတဲ့သူ၊ သားျဖစ္သူကေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ပညာကေလးလည္း တတ္ပါလ်က္နဲ႕ ေက်ာက္ေခတ္က လူသားေတြရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးကိုမွ အဟုုတ္ထင္ေနသူ၊ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္။ အသက္အရြယ္ျခားနားမႈေၾကာင့္ အႀကိဳက္ခ်င္း စရိုက္ခ်င္း မတူတာမ်ိဳး မရွိဘူးလို႕ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ရွိပါတယ္၊ဒါေပမယ့္ လူႀကီးနဲ႕လူငယ္ အျမင္္အတူ မႈ မိဘနဲ႕သားသမီး တက်က္က်က္ျဖစ္မႈစတဲ့ ကိစၥရပ္အားလံုးဟာ အသက္အရြယ္ကြာျခားမႈေၾကာင့္ခ်ည္း ျဖစ္လာရတာ မဟုတ္ပါဘူးလို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊
ေခတ္လူငယ္ေတြက လူႀကီးမွန္သမွ်ကို အေဟာင္းအေဆြးေတြပဲ။ ထူးမျခားနားေလာက္သာ ႀကိဳက္တတ္သူေတြပဲလို႕ တထစ္ခ်ယူဆၿပီးတံတိုင္းျခားထားတတ္ၾကတယ္၊ လူႀကီးေတြထဲမွာလည္း ေစာေစာကေျပာတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါလားဆိုတာ မသိၾကဘူး၊
အလားတူပဲလူႀကီးေတြကလည္း လူငယ္မွန္သမွ်ကို အသိဥာဏ္ႏုေသးတဲ့။အေတြ႕အႀကံုမရွိေသးတဲ့။ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ကေလးေတြပဲ ဆိုတာအျမင္နဲ႕ ငံု႕ၾကည့္ေလ့ရွိၾကတယ္၊ တံတိုင္းျခားပစ္ေလ့ရွိတယ္၊ လူငယ္ေတြႀကိဳက္တတ္တဲ့ ‘ဂီတပူ’ေတြကို အလကားဟာေတြ။ နားၿငီးတာပဲရွိတယ္လို႕ အၿပီးသတ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ထားတတ္ၾကတယ္၊ ေအးေအးၿငိမ့္ၿငိမ့္ဂီတကေနၿပီး ဘာေၾကာင့္ျမန္တဲ့။ သြက္တဲ့။ ေအာ္တဲ့။ ဆူတဲ့ ဂီတအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားရတာလဲဆိုတာကို ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႕ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကတယ္၊ ဆူတာ ေအာ္တာအျပင္ ဘာေတြေကာင္းေနလို႕လူငယ္ေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနၾကတာလဲဆိုတာလည္း သိ ေအာင္လုပ္ခ်င္စိတ္မရွိၾကဘူး၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာနား ေထာင္ၾကည့္ရင္နားၿငီးလိုက္တာလို႕ေျပာေနၾကတဲ့ ဒီေန႕လူငယ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာခ်စ္တာ။ လြမ္းတယ္။ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီတာ။ အသည္းကြဲရတာမ်ိဳး ေတြေလာက္သာ ေရးဖြဲ႕ေနၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္၊
ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူၾကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မွားေနတာ တခုရွိတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကိစၥတခု။ ျပႆနာတခုကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္လက္ရွိေရာက္ေနတဲ့ အသက္အရြယ္အေတြ႕အႀကံဳနဲ႕ၾကည့္ေလ့ရွိျခင္းျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကဘာႀကိဴက္ခဲ့သလဲ။ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႕ေတြးၾကည့္ေလ့မရွိၾကဘူး၊ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္ငယ္စဥ္က အေျခအေနကို ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ကုိယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ပရက္စေလတို႕။ ေရာ့ခ္အင္ရုိးတုိ႕။ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီတို႕ႀကိဳက္ခဲ့တာပါလားဆိုတာ ျပန္သတိရလာမွာပါ၊ ခုေခတ္ ေယာက်ၤားေလး။မိန္းကေလးတုိင္းရဲ႕ ခါးမွာ တင္ေနတဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ။ ဂ်င္းအက်ီႋေတြဟာ ကိုယ္ငယ္ငယ္က စၿပီးေခတ္စားခဲ့။ ၀တ္ခဲ့တာပါလားဆိုတာ ျပန္သတိရလာမွာပါ၊
လူငယ္ ေတြကလည္း ဘာမဆိုသစ္တုိင္းေကာင္းတယ္။ ေဟာင္းရင္ မေကာင္းဘူးလုိ႕ တရားေသစြဲမွတ္မထားသင့္ၾကဘူး၊ဒီေန႕ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ။ ဂ်င္းအက်ီႋေတြဟာ ကိုယ့္အေဖေတြ။ ဦးႀကီးဦးေလးေတြ စ၀တ္ခဲ့ၾကတာပါလားဆိုတာ သိေအာင္လုပ္ဖို႕လိုတယ္၊ ေရွးေခတ္ခန္းမေဆာင္ဂီတမ်ိဳးကေနၿပီး ေရာ့ခ္အင္ရိုးေခတ္ေရာက္သြားေအာင္ ခုေခတ္လူႀကီးေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါလား ဆိုတာ အသိအမွတ္ျပဳဖို႕။ ေလးစားဖို႕လိုတယ္၊ ဘာကိစၥျဖစ္လာျဖစ္လာ ‘မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ’ေၾကာင့္လို႕ၿပီးစလြယ္မေျပာသင့္ဘူး၊ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက အသက္အရြယ္မဟုတ္ဘူး၊ အေတြးအေခၚပါ၊ လူတေယာက္ရဲ႕ေခါင္းထဲမွာရွိတဲ့ အေျခခံအေတြးအေခၚက အရာရာကို ဆံုးျဖတ္ေပးတာျဖစ္တယ္၊
ခရစ္ယာန္မိဘက ေမြးတဲ့ ခရစ္ယာန္ေလးတေယာက္ရဲ႕မ်က္ေစ့မွာ နတ္သမီးေလးလို႕ေျပာလုိက္တာနဲ႕ ၀တ္ရံုျဖဴ၀တ္ၿပီး ေတာင္ပံျဖဴ အႀကီးႀကီးနဲဲ႕ ပ်ံသြားတတ္တဲ့ပံုကိုျမင္လာမွာပဲျဖစ္တယ္၊ဗုဒၶဘာသာမိဘကေမြးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကေလးတေယာက္ကေတာ့ နတ္သမီးလို႕ေျပာလုိက္တာနဲ႕စည္းပံုေတြ။မကိုဥၥ္ေတြနဲ႕ ဟသၤာေျခနင္းစီးထားတဲ့ပံုကို ျမင္လာမွာပဲျဖစ္တယ္၊ဒါသဘာ၀ပဲျဖစ္တယ္၊ ဒီသေဘာကို သေဘာေပါက္ဖို႕လိုပါတယ္၊
လူႀကီးနဲ႕လူငယ္ၾကားမွာ ျဖစ္ျဖစ္။ မိဘနဲ႕သားသ မီးၾကားမွာျဖစ္ျဖစ္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ပဋီပကၡမွန္သမမွ်ဟာ အေတြးအေခၚခ်င္း မတူျခားနားရာက ေပၚထြက္လာရတာ ျဖစ္ ပါတယ္၊မတူျခားနားတဲ့ အေတြးအေခၚေတြဟာ မတူျခားနား တဲ့ လူမ်ိဳး။ဘာသာ။ အယူအဆ။ တုိင္းျပည္။ ႏိုင္ငံ။ ေရေျမ ေတာေတာင္သဘာ၀ အေျခခံေတြကေနၿပီး ေပၚထြက္လာတာျဖစ္တယ္၊ ဒါကို သေဘာေပါက္ဖုိ႔လိုပါတယ္၊ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပႆနာေတြ ေျပ လည္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးလာဖုိ႕သာရွိတယ္၊ ဘယ္ကိစၥ။ ဘယ္ျပႆနာမဆို ေပၚေပါက္လာရတဲ့ အေၾကာင္း အရင္းဇစ္ျမစ္ကိုေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မွတ္ကန္ကန္(သိမွ) ေျဖ ရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊
အေၾကာင္းအရင္း ဇာစ္ျမစ္ကလည္း ေစာေစာကေျပာတဲ့ ‘မတူျခားနားမႈ’အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ကြဲျပားျခားနားႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္းလည္း ကြဲျပားျခားနားမွာျဖစ္တယ္၊ ေနရာတုိင္း။ ႏိုင္ငံတုိင္း။ လူမ်ိဳးတုိင္းအတြက္က်င့္သံုးႏိုင္တဲ့ ပံုေသနည္းေဖာ္ျမဴလာဆိုတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး၊လမ္းေဘး ပ်ံက်ေစ်းသည္ေလးေတြကို ေစ်းရံုတခုထဲ စုေ၀းေရာင္းခ်ေစၿပီး ‘ေစ်းႀကီး’တခုသာ ဖန္တီးလုိ႕ ရႏုိင္တယ္၊ ေရေျမအေနအထား။ လူမ်ိဳး။ ဘာသာ။ အယူအဆ မတူကြဲျပားျခားနားတာေတြအားလံုးကို တခုတည္း ျဖစ္သြားေအာင္‘ကမၻာျပဳ’လို႕မရႏုိင္ပါဘူး၊ သူမ်ားက ‘ဂလိုဘယ္လုိက္ေဇးရွင္း’ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိ ရမ္းသမ္းၿပီး ‘ဂလိုဘယ္’ ေအာ္လို႔မရဘူး၊ လူမ်ိဳးေတြ။ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈေတြ။ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံေတြဆိုတာ ‘ပ်ံက်’ေစ်းသည္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊
အဲဒါေၾကာင့္ နယ္ျခားမဲ့ တခုတည္းေသာ ‘စူပါမားကက္ေစ်းႀကီး’ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လုိ႕မရပါဘူး၊တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံ။ ေရေျမအေနအထား။ လူမ်ိဳး။ ဘာသာအယူအဆ။ ဘ၀အေျခခံ ကြဲျပားျခားနားမ_ေတြက မတူျခားနားတဲ့အေတြးအေခၚေတြ ေပၚထြက္လာမွာသာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီမတူတဲ့အေတြးအေခၚေတြေၾကာင့္ ျပႆနာ ေတြ။ ပဋီပကၡေတြ ေပၚထြက္လာရတယ္၊ ဒီသေဘာသဘာ၀ ကုိ နားလည္သေဘာေပါက္မွျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊ ဘာကိစၥႀကံဳႀကံဳၿပီးလြယ္စီးလြယ္နဲ႕ ‘မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ’ကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနရင္ ျပႆနာ ေတြဘယ္ေတာ့မွ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ျပႆနာတခုျဖစ္လာရင္ ဇာစ္ျမစ္ကို ေတြ႕ေအာင္ရွုာဖို႕အေရးႀကီးေႀကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္၊လူေတြ။
ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈေတြ။ တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံေတြဆိုတာ ပ်ံက်ေစ်းသည္ေတြ မဟုတ္တာေၾကာင့္ ေစ်းရံုႀကီးတခုထဲ စုစည္းၿပီး ဂလိုဘယ္မားကက္ႀကီးဖန္တီးလို႕လည္း မရႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္္းထပ္ေလာင္းၿပီးေျပာလိုက္ခ်င္ပါေသးတယ္၊
လူထုစိန္၀င္း
၂၀၀၆ခုႏွစ္။ ႏို၀င္ဘာလထုတ္ ကလ်ာမဂၢဇင္းမွ---
တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ျပႆနာတရပ္ကို လက္ေတြ႕က်က် အေျဖမရွာခ်င္သူမ်ားရဲ႕ ‘ဆင္ေ၀ွႈရန္ေရွာင္’စကားျဖစ္တယ္၊ ကိစၥတိုင္းဟာ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္ ေပၚထြက္ရတာလို႕ခ်ည္း ဆိုလို႕မရပါဘူး၊ အသက္ႀကီးေပမယ့္ အေတြးအေခၚအရ ေခတ္ေရွ႕ေတာင္ေျပးေနေသးတဲ့ လူႀကီးေတြရွိသလို။အသက္ငယ္ေပမယ့္ ေက်ာက္ေခတ္က အယူအဆမ်ိဳးေတြကိုသက္၀င္ယံုၾကည္ေနဆဲ လူငယ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ကိုယ့္ေတြ႕ကိစၥတခုကို ေျပာျပပါမယ္၊ အသိမိတ္ေဆြဆရာ၀န္ႀကီးတဦးရွိခဲ့ပါတယ္၊ ကြယ္လြန္တာေတာင္ အေတာ္ၾကာသြားခဲ့ၿပီ၊ အသက္(၈၀)ေက်ာ္မွာ ဆံုးသြားတာပါ၊ ဆရာ၀န္ႀကီးက အသက္ႀကီးလို႕ေဆးကုတဲ့အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ဘဲအနားယူခဲ့ေပမယ့္ ေဆးပညာနဲ႕ သိပၸံဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြေတာ့မျပတ္ေအာင္ဖတ္ပါတယ္၊
လူငယ္လူရြယ္ေတြ။ တပည့္တပမ္းေတြလာၾကတုိင္းေနာက္ဆံုးေပၚ ေဆးကုထံုးေတြ။ သိပၸံပညာရွာေဖြေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို အၿမဲတမ္း မၽွေ၀ေပးတာပါ၊ သိပၸံပညာကလြဲရင္ ဘာကိုမွမယံုဘူးဆိုတဲ့ သိပၸံသမားစစ္စစ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ဆရာ၀န္ႀကီးမွာ သားသံုးေယာက္ရွိပါတယ္၊ အႀကီးႏွစ္ေယာက္က ဆရာ၀န္ေတြျဖစ္ၿပီး အငယ္ဆံုးသားကေတာ့ ဓာတုေဗဒနဲ႕ မဟာဘြဲ႕ရၿပီး တကၠသိုလ္ဆရာလုပ္ပါေသးတယ္၊ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ဆရာလုပ္ၿပီးေတာ့ ထြက္လုိက္ပါတယ္၊ ထြက္ၿပီးေတာ့ သူကနတ္ကေတာ္ လုပ္သြားပါတယ္၊ ေတာင့္ၿပံဳး။ ရတနာ့ဂူ။ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲ စတဲ့ နတ္ပြဲေတြလွည့္သြားၿပီး ေနပါေတာ့တယ္၊အခုေတာ့ သူ႕သတင္း မၾကားရတာေတာင္ အေတာ္ၾကာသြားပါၿပီ။၊ ရွိရွာေသးရဲ႕လားေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး၊
ဒီ ဒီသားအဖႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး အရာရာတုိင္း မွာမ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈကိုခ်ည္း ပံုခ်လုိ႕မရဘူးဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္၊အေဖလုပ္သူက အသက္(၈၀) အရြယ္ထိ သိပၸံပညာက လြဲၿပီးဘာမွမယံုတဲ့သူ၊ သားျဖစ္သူကေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ပညာကေလးလည္း တတ္ပါလ်က္နဲ႕ ေက်ာက္ေခတ္က လူသားေတြရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးကိုမွ အဟုုတ္ထင္ေနသူ၊ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္။ အသက္အရြယ္ျခားနားမႈေၾကာင့္ အႀကိဳက္ခ်င္း စရိုက္ခ်င္း မတူတာမ်ိဳး မရွိဘူးလို႕ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ရွိပါတယ္၊ဒါေပမယ့္ လူႀကီးနဲ႕လူငယ္ အျမင္္အတူ မႈ မိဘနဲ႕သားသမီး တက်က္က်က္ျဖစ္မႈစတဲ့ ကိစၥရပ္အားလံုးဟာ အသက္အရြယ္ကြာျခားမႈေၾကာင့္ခ်ည္း ျဖစ္လာရတာ မဟုတ္ပါဘူးလို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊
ေခတ္လူငယ္ေတြက လူႀကီးမွန္သမွ်ကို အေဟာင္းအေဆြးေတြပဲ။ ထူးမျခားနားေလာက္သာ ႀကိဳက္တတ္သူေတြပဲလို႕ တထစ္ခ်ယူဆၿပီးတံတိုင္းျခားထားတတ္ၾကတယ္၊ လူႀကီးေတြထဲမွာလည္း ေစာေစာကေျပာတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါလားဆိုတာ မသိၾကဘူး၊
အလားတူပဲလူႀကီးေတြကလည္း လူငယ္မွန္သမွ်ကို အသိဥာဏ္ႏုေသးတဲ့။အေတြ႕အႀကံုမရွိေသးတဲ့။ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ကေလးေတြပဲ ဆိုတာအျမင္နဲ႕ ငံု႕ၾကည့္ေလ့ရွိၾကတယ္၊ တံတိုင္းျခားပစ္ေလ့ရွိတယ္၊ လူငယ္ေတြႀကိဳက္တတ္တဲ့ ‘ဂီတပူ’ေတြကို အလကားဟာေတြ။ နားၿငီးတာပဲရွိတယ္လို႕ အၿပီးသတ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ထားတတ္ၾကတယ္၊ ေအးေအးၿငိမ့္ၿငိမ့္ဂီတကေနၿပီး ဘာေၾကာင့္ျမန္တဲ့။ သြက္တဲ့။ ေအာ္တဲ့။ ဆူတဲ့ ဂီတအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားရတာလဲဆိုတာကို ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႕ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကတယ္၊ ဆူတာ ေအာ္တာအျပင္ ဘာေတြေကာင္းေနလို႕လူငယ္ေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနၾကတာလဲဆိုတာလည္း သိ ေအာင္လုပ္ခ်င္စိတ္မရွိၾကဘူး၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာနား ေထာင္ၾကည့္ရင္နားၿငီးလိုက္တာလို႕ေျပာေနၾကတဲ့ ဒီေန႕လူငယ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာခ်စ္တာ။ လြမ္းတယ္။ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီတာ။ အသည္းကြဲရတာမ်ိဳး ေတြေလာက္သာ ေရးဖြဲ႕ေနၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္၊
ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူၾကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မွားေနတာ တခုရွိတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကိစၥတခု။ ျပႆနာတခုကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္လက္ရွိေရာက္ေနတဲ့ အသက္အရြယ္အေတြ႕အႀကံဳနဲ႕ၾကည့္ေလ့ရွိျခင္းျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကဘာႀကိဴက္ခဲ့သလဲ။ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႕ေတြးၾကည့္ေလ့မရွိၾကဘူး၊ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္ငယ္စဥ္က အေျခအေနကို ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ကုိယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ပရက္စေလတို႕။ ေရာ့ခ္အင္ရုိးတုိ႕။ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီတို႕ႀကိဳက္ခဲ့တာပါလားဆိုတာ ျပန္သတိရလာမွာပါ၊ ခုေခတ္ ေယာက်ၤားေလး။မိန္းကေလးတုိင္းရဲ႕ ခါးမွာ တင္ေနတဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ။ ဂ်င္းအက်ီႋေတြဟာ ကိုယ္ငယ္ငယ္က စၿပီးေခတ္စားခဲ့။ ၀တ္ခဲ့တာပါလားဆိုတာ ျပန္သတိရလာမွာပါ၊
လူငယ္ ေတြကလည္း ဘာမဆိုသစ္တုိင္းေကာင္းတယ္။ ေဟာင္းရင္ မေကာင္းဘူးလုိ႕ တရားေသစြဲမွတ္မထားသင့္ၾကဘူး၊ဒီေန႕ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ။ ဂ်င္းအက်ီႋေတြဟာ ကိုယ့္အေဖေတြ။ ဦးႀကီးဦးေလးေတြ စ၀တ္ခဲ့ၾကတာပါလားဆိုတာ သိေအာင္လုပ္ဖို႕လိုတယ္၊ ေရွးေခတ္ခန္းမေဆာင္ဂီတမ်ိဳးကေနၿပီး ေရာ့ခ္အင္ရိုးေခတ္ေရာက္သြားေအာင္ ခုေခတ္လူႀကီးေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါလား ဆိုတာ အသိအမွတ္ျပဳဖို႕။ ေလးစားဖို႕လိုတယ္၊ ဘာကိစၥျဖစ္လာျဖစ္လာ ‘မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ’ေၾကာင့္လို႕ၿပီးစလြယ္မေျပာသင့္ဘူး၊ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက အသက္အရြယ္မဟုတ္ဘူး၊ အေတြးအေခၚပါ၊ လူတေယာက္ရဲ႕ေခါင္းထဲမွာရွိတဲ့ အေျခခံအေတြးအေခၚက အရာရာကို ဆံုးျဖတ္ေပးတာျဖစ္တယ္၊
ခရစ္ယာန္မိဘက ေမြးတဲ့ ခရစ္ယာန္ေလးတေယာက္ရဲ႕မ်က္ေစ့မွာ နတ္သမီးေလးလို႕ေျပာလုိက္တာနဲ႕ ၀တ္ရံုျဖဴ၀တ္ၿပီး ေတာင္ပံျဖဴ အႀကီးႀကီးနဲဲ႕ ပ်ံသြားတတ္တဲ့ပံုကိုျမင္လာမွာပဲျဖစ္တယ္၊ဗုဒၶဘာသာမိဘကေမြးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကေလးတေယာက္ကေတာ့ နတ္သမီးလို႕ေျပာလုိက္တာနဲ႕စည္းပံုေတြ။မကိုဥၥ္ေတြနဲ႕ ဟသၤာေျခနင္းစီးထားတဲ့ပံုကို ျမင္လာမွာပဲျဖစ္တယ္၊ဒါသဘာ၀ပဲျဖစ္တယ္၊ ဒီသေဘာကို သေဘာေပါက္ဖို႕လိုပါတယ္၊
လူႀကီးနဲ႕လူငယ္ၾကားမွာ ျဖစ္ျဖစ္။ မိဘနဲ႕သားသ မီးၾကားမွာျဖစ္ျဖစ္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ပဋီပကၡမွန္သမမွ်ဟာ အေတြးအေခၚခ်င္း မတူျခားနားရာက ေပၚထြက္လာရတာ ျဖစ္ ပါတယ္၊မတူျခားနားတဲ့ အေတြးအေခၚေတြဟာ မတူျခားနား တဲ့ လူမ်ိဳး။ဘာသာ။ အယူအဆ။ တုိင္းျပည္။ ႏိုင္ငံ။ ေရေျမ ေတာေတာင္သဘာ၀ အေျခခံေတြကေနၿပီး ေပၚထြက္လာတာျဖစ္တယ္၊ ဒါကို သေဘာေပါက္ဖုိ႔လိုပါတယ္၊ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပႆနာေတြ ေျပ လည္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးလာဖုိ႕သာရွိတယ္၊ ဘယ္ကိစၥ။ ဘယ္ျပႆနာမဆို ေပၚေပါက္လာရတဲ့ အေၾကာင္း အရင္းဇစ္ျမစ္ကိုေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မွတ္ကန္ကန္(သိမွ) ေျဖ ရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊
အေၾကာင္းအရင္း ဇာစ္ျမစ္ကလည္း ေစာေစာကေျပာတဲ့ ‘မတူျခားနားမႈ’အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ကြဲျပားျခားနားႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္းလည္း ကြဲျပားျခားနားမွာျဖစ္တယ္၊ ေနရာတုိင္း။ ႏိုင္ငံတုိင္း။ လူမ်ိဳးတုိင္းအတြက္က်င့္သံုးႏိုင္တဲ့ ပံုေသနည္းေဖာ္ျမဴလာဆိုတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး၊လမ္းေဘး ပ်ံက်ေစ်းသည္ေလးေတြကို ေစ်းရံုတခုထဲ စုေ၀းေရာင္းခ်ေစၿပီး ‘ေစ်းႀကီး’တခုသာ ဖန္တီးလုိ႕ ရႏုိင္တယ္၊ ေရေျမအေနအထား။ လူမ်ိဳး။ ဘာသာ။ အယူအဆ မတူကြဲျပားျခားနားတာေတြအားလံုးကို တခုတည္း ျဖစ္သြားေအာင္‘ကမၻာျပဳ’လို႕မရႏုိင္ပါဘူး၊ သူမ်ားက ‘ဂလိုဘယ္လုိက္ေဇးရွင္း’ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိ ရမ္းသမ္းၿပီး ‘ဂလိုဘယ္’ ေအာ္လို႔မရဘူး၊ လူမ်ိဳးေတြ။ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈေတြ။ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံေတြဆိုတာ ‘ပ်ံက်’ေစ်းသည္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊
အဲဒါေၾကာင့္ နယ္ျခားမဲ့ တခုတည္းေသာ ‘စူပါမားကက္ေစ်းႀကီး’ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လုိ႕မရပါဘူး၊တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံ။ ေရေျမအေနအထား။ လူမ်ိဳး။ ဘာသာအယူအဆ။ ဘ၀အေျခခံ ကြဲျပားျခားနားမ_ေတြက မတူျခားနားတဲ့အေတြးအေခၚေတြ ေပၚထြက္လာမွာသာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီမတူတဲ့အေတြးအေခၚေတြေၾကာင့္ ျပႆနာ ေတြ။ ပဋီပကၡေတြ ေပၚထြက္လာရတယ္၊ ဒီသေဘာသဘာ၀ ကုိ နားလည္သေဘာေပါက္မွျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊ ဘာကိစၥႀကံဳႀကံဳၿပီးလြယ္စီးလြယ္နဲ႕ ‘မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ’ကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနရင္ ျပႆနာ ေတြဘယ္ေတာ့မွ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ျပႆနာတခုျဖစ္လာရင္ ဇာစ္ျမစ္ကို ေတြ႕ေအာင္ရွုာဖို႕အေရးႀကီးေႀကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္၊လူေတြ။
ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈေတြ။ တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံေတြဆိုတာ ပ်ံက်ေစ်းသည္ေတြ မဟုတ္တာေၾကာင့္ ေစ်းရံုႀကီးတခုထဲ စုစည္းၿပီး ဂလိုဘယ္မားကက္ႀကီးဖန္တီးလို႕လည္း မရႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္္းထပ္ေလာင္းၿပီးေျပာလိုက္ခ်င္ပါေသးတယ္၊
လူထုစိန္၀င္း
၂၀၀၆ခုႏွစ္။ ႏို၀င္ဘာလထုတ္ ကလ်ာမဂၢဇင္းမွ---
0 comments:
Post a Comment